2025-08-15

WŁADZE EKSTRALIGII MAJĄ DOŚĆ! – co z Orlen Oil Motorem Lublin? 

 

Od wielu lat słyszymy o nowym stadionie dla klubu żużlowego z Lubelszczyzny. Pojawiły się pierwsze plany i wizualizację, lecz oprócz tego postępu w tej sprawie nie widać. Aktualni mistrzowie Polski muszą ścigać się przy Alejach Zygmuntowskich. Popularne Z5 mieści tylko około 9000 widzów, nie spełnia ekstaligowych wymagań oraz co więcej stadion ten jest już dość przestarzały. Wszystko to sprawia, że aktualne władze PGE Ekstraligi tracą cierpliwość do Motoru.

WOJCIECH STĘPNIEWSKI O SYTUACJI MOTORU

Szef Ekstraligi żużlowej w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego, powiedział, że klub z Lublina powinien wyremontować aktualny stadion i zapomnieć o budowie nowego obiektu. W przeciwnym przypadku cytując Wojciecha Stępniewskiego „będzie problem z ekstraligową licencją dla Orlen Oil Motoru na sezon 2026!”

Słowa te mogą brzmieć dość niepokojąco dla sympatyków czarnego sportu z Lublina. Kibice Motoru regularnie domagają się budowy nowego obiektu np. przez pomeczowe przemarsze pod ratusz czy oprawy meczowe. Niestety ich starania jak do tej pory nie dają oczekiwanych rezultatów.

Cała sprawa już od kilku lat jest dość polityczna. Jedni z popularniejszych polityków w naszym kraju promowali kandydaturę swojej partii w wyborach, obiecując kibicom żużlowym z Lublina ich upragniony stadion. Co więcej, robił to sam aktualny prezydent miasta, lecz prace nadal nie ruszyły.

Ostatnio podczas wizyty w Lublinie Sławomir Nitras- minister sportu, został zapytany o dofinansowanie budowy nowego stadionu żużlowego. Polityk dał do zrozumienia, że jest na to bardzo znikoma szansa, ponieważ państwo woli wspierać sport powszechny (np. przez budowanie orlików czy lodowisk), a nie komercyjny. Zadaniem ministra sport komercyjny powinien być wspierany przez sponsorów prywatnych.

Jak więc widać, sytuacja Orlen Oil Motoru Lublin nie jest tak stabilna jakby mogło się wydawać. Aktualnie mistrzowie Polski w tym sezonie oprócz na wynikach sportowych powinni się też również skupić na celach infrastrukturalnych.